verwijderen virus
rayke
2003-10-16 13:44:12 UTC
Dag,
Heb virus Diametric.3514 in een installatiebestand (=extensie .msi). Mijn
virusscanner heeft het niet ontdekt en evenmin de on-line scanners Housecall
en PitStop. Panda vond hem wel.
Mijn vraag: als ik het desbetreffende programma helemaal van de harde
schijf verwijder, en het daarna opnieuw installeer, zou dat virus dan ook
weg zijn?
Trouwens, ik slaag er niet in het bewuste geïnfecteerde bestand te
versturen naar www.webimmune.net voor analyse: ik wil inloggen als nieuwe
gebruiker, er wordt me geantwoord dat het nodige paswoord naar mij
verstuurd werd, maar in mijn INbox van OE komt niets toe.
Kan iemand mijn eerste vraag beantwoorden en voor het geval van webimmune
misschien een verklaring geven?
Bij voorbaat dank
Monkey
2003-10-16 14:09:00 UTC
rayke wrote: after he discoverd me in the forest.
Post by rayke
Heb virus Diametric.3514 in een installatiebestand (=extensie .msi). Mijn
virusscanner heeft het niet ontdekt en evenmin de on-line scanners Housecall
en PitStop. Panda vond hem wel.
http://www.viruslibrary.com/virusinfo/Diametric.3514.htm

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/dyn/36727.html

http://vil.nai.com/vil/content/Print4153.htm

http://www.avp-de.com/Encyclopedia/file/d/diametri.htm

http://www.viruslist.com/eng/viruslist.html?id=586

enz...

Een beetje fatsoenlijke AVscanner zal er geen moeite mee hebben om dat
aanhangsel van de installatie file te verwijderen.
--
Groetsels van Monkey
http://monkey-home.dyns.cx
If you wanna know how to play the blues, get yourself a monkey!
rayke
2003-10-16 16:06:57 UTC
Post by Monkey
Post by rayke
[...]
Dank u voor bovenstaande lijst. Mijn AV-scanner is F-secure die totnogtoe
goed werkt meen ik, maar in iedere scanner zal er wel eens een viruske door
de mazen glippen.
De 2e in uw lijst is er een van Symantec. Als ik hem laat scannen, zal hij
misschien een beschrijving van het virus geven, maar zal hij hem ook
verwijderen aangezien mijn AV-scanner geen Symantec product is? Of moet ik
voor die ene virus een nieuw product gaan kopen?
Karel
Bart Dinnissen
2003-10-16 18:20:05 UTC
Post by rayke
Post by rayke
Heb virus Diametric.3514 in een installatiebestand (=extensie
.msi).
Post by rayke
Mijn
Post by rayke
voor die ene virus een nieuw product gaan kopen?
Willen jullie wel eens als de donder quotefix installeren? Moet je zien
wat er van de tekst overblijft! Ik help je op weg, dit stukje komt uit
Post by rayke
4.6. Fatsoenlijk quoten
Outlook Express maakt een rommeltje van je tekst met afbreken en
quoten. Daar is intussen een herstelprogramma voor: op
<http://home.in.tum.de/~jain/index.html> is Quotefix te downloaden,
een freeware programma. Informatie over de installatie te vinden op de
pagina zelf.
Succes!

<mopper>
Bart
Auk
2003-10-16 18:55:32 UTC
On Thu, 16 Oct 2003 20:20:05 +0200, Bart Dinnissen
Post by Bart Dinnissen
Post by rayke
[...]
Je laat een beetje veel van de oorspronkelijke tekst staan.
Post by Bart Dinnissen
Succes!
Jij ook.
Post by Bart Dinnissen
<mopper>
Idem.

Auk
Remove my signature to reply
Monkey
2003-10-16 18:51:47 UTC
Post by rayke
[...]
Dat een product een nieuw virus doorlaat heb ik geen problemen mee, maar
Diametric.3514 is van 1996...
Dat Fsecure hem niet herkend is op zijn minst slordig te noemen.
Mischien dat een van de online scanners hem wel kan verwijderen, anders
zal je een DOS scannertje moeten vinden.

Wat ik zelf wel eens gebruik is de Vexira rescue disk.
http://www.centralcommand.com/rescue_disk1003a7.html

Programma:
To create bootable CD-ROM Vexira Antivirus Rescue Disk
http://www.centralcommand.com/ts/rescue/rescuedisk.iso

of

To create a bootable diskette set for Vexira Antivirus Rescue
Disk (4 diskettes)
http://www.centralcommand.com/ts/rescue/rescuedisk.exe

Definities:
to detect the latest viruses. Copy the 2 files named vdf.aa and
vdf.ab to 2 blank 1.44 MB diskettes and update the Vexira Antivirus
Rescue Disk using the Main Menu.

[Disk 1]
http://update.vexira.com/vdf.aa

[Disk 2]