3 virussen die ik niet kan verwijderen
Wilco Swolfs
2003-09-23 17:20:17 UTC
hoi,

ik heb diverse scans uitgevoerd en er kwamen 3 virussen/wormen uit. echter
krijg ik die krengen niet van mijn schijf. het gaat om de volgende:
CULT
GIBE.B
SWEN

wie helpt mij die krengen eraf te halen??????
Tom
2003-09-23 17:23:49 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
Zijn er op www.symantec.com geen tooltjes om deze rommel eraf te krijgen?

Groeten,
Tom.
Jeroen
Tom.
Wilco Swolfs
2003-09-23 19:16:28 UTC
Post by Tom
Zijn er op www.symantec.com geen tooltjes om deze rommel eraf te krijgen?
denk je dat ik dat nog niet heb geprobeerd???
Tom.
Monkey
2003-09-23 19:19:17 UTC
Wilco Swolfs wrote: after he discoverd me in the great internet forest.
Post by Wilco Swolfs
denk je dat ik dat nog niet heb geprobeerd???
Een beetje online virusscanner haalt ze er zo af
probeer het eens bij Trend of Panda
--
Groetsels van Monkey
http://monkey-home.dyns.cx
If you wanna know how to play the blues, get yourself a monkey!
Tom
2003-09-23 20:52:31 UTC
Post by Wilco Swolfs
denk je dat ik dat nog niet heb geprobeerd???
Dat weet ik niet. Ik kan niet in jouw computer kijken, en als je zelf niet
schrijft wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan om van de virussen af te
komen, blijft het gissen voor mensen hier. En kijk in het vervolg goed uit
wat je aanklikt in je mailbox en houd je virusdefinities bij.

Groeten,
Tom.
Michel Klijmij
2003-09-23 17:51:02 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
Niemand. Lever je PC in bij de winkel met het schaamrood op de kaken. Ik
kan al dagenlang met moeite mijn e-mail lezen omdat mensen met dit virus
besmet raken.

Vandaar deze vragen:
- Wat is de laatste keer dat je naar WindowsUpdate bent gesurft?
- Hoe vaak update je je virusscanner
- Waarom gebruik je software die het zo makkelijk maakt om besmet te
raken?

Jouw besmetting betekent overlast voor heel veel internetgebruikers. Wat
is je excuus?
--
Vriendelijke groet, | "Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10
| miljoen op de buik, en 25 miljoen op uw bankstel"
Michel Klijmij | -- Midas Dekkers
ICQ/MSN in headers | http://michel.klijmij.net/
Wilco Swolfs
2003-09-23 19:18:45 UTC
jij bent zeker de bijdehandse van deze NG?!
Post by Michel Klijmij
- Wat is de laatste keer dat je naar WindowsUpdate bent gesurft?
staat op automatisch bijwerken. en vorige week nog geen updates beschikbaar!
Post by Michel Klijmij
- Hoe vaak update je je virusscanner
Norton dat doet elke dag zoals je misschien al weet!
Post by Michel Klijmij
- Waarom gebruik je software die het zo makkelijk maakt om besmet te
raken?
zoals????????
Post by Michel Klijmij
Jouw besmetting betekent overlast voor heel veel internetgebruikers. Wat
is je excuus?
nee das waar ik heb er zelf geen last van alleen een ander! denk je dat ik
het voor mij lol doe ofzo.

zeikerd
Monkey
2003-09-23 19:48:07 UTC
Post by Wilco Swolfs
nee das waar ik heb er zelf geen last van alleen een ander! denk je dat ik
het voor mij lol doe ofzo.
Je klikte in ieder geval voor de lol op de email-bijlages, en dat
terwijl het volslagen vreemde afzenders waren...
Zelfs een fatsoenlijke antivirus scanner ontbrak anders hadden die
besmettingen nooit plaats gevonden.
Vermoedelijk heb je ook nog nooit een bezoek gebracht aan
http://windowsupdate.microsoft.com

Doe ons een lol en ga eerst even langs http://virusscan.nl.nu/
en haal die virussen van jou computer
Installeer daarna een virusscanner http://www.avast.com

Kom daarna maar terug om ons de les te lezen...
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:02:31 UTC
Post by Monkey
terwijl het volslagen vreemde afzenders waren...
Zelfs een fatsoenlijke antivirus scanner ontbrak anders hadden die
besmettingen nooit plaats gevonden.
ik ben dan niet zo'n wizzkidd als de meeste hiero maar ik ben nog niet zo
dom om een bijlage aan te klikken in een mail van iemand die ik niet ken
hoor.
heb norton aanstaan met updates en die houdt het dus ook niet tegen.
en wat de microsoftupdate betreft: ER ZIJN GEEN UPDATES VOOR MIJN PC
BESCHIKBAAR!!!!! maw hij is up to date.
Monkey
2003-09-24 08:48:01 UTC
Post by Wilco Swolfs
ik ben dan niet zo'n wizzkidd als de meeste hiero maar ik ben nog niet zo
dom om een bijlage aan te klikken in een mail van iemand die ik niet ken
hoor.
En hoe denk je dan dat je aan die 3 mailwormen komt?
Post by Wilco Swolfs
heb norton aanstaan met updates en die houdt het dus ook niet tegen.
Met Swen op jou computer....kijk dan nog maar eens goed.
Post by Wilco Swolfs
en wat de microsoftupdate betreft: ER ZIJN GEEN UPDATES VOOR MIJN PC
BESCHIKBAAR!!!!! maw hij is up to date.
LOL...droom lekker verder
Die wormen krijg je alleen als je als een dolleman met een onbeveiligde
en ongepatchte computer op van alles klikt wat er jou mailbox binnen
komt.

Afijn, duidelijk iemand die gewoon niet geholpen wenst te worden,
aangezien hij het vertikt om de instructie voor het verwijderen van deze
virusen te volgen.
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:52:34 UTC
Post by Monkey
En hoe denk je dan dat je aan die 3 mailwormen komt?
niet door te klikken in ieder geval.
Post by Monkey
Met Swen op jou computer....kijk dan nog maar eens goed.
die staat er pas vanaf maandag op. het ging in 1e instatie om GIBE en CULT.
Post by Monkey
LOL...droom lekker verder
hoezo? net nog een update gedaan en nix beschikbaar. laatste updat was 9
september.
Jabberwocky
2003-09-24 11:03:12 UTC
Post by Wilco Swolfs
Post by Monkey
LOL...droom lekker verder
hoezo? net nog een update gedaan en nix beschikbaar. laatste updat was 9
september.
De laatste nieuwe virusdefinities van Norton dateren van 23 september.
Je loopt behoorlijk achter, geen wonder dat je onder de wormen zit.
Jabby.
Wilco Swolfs
Jabby.
Tom
2003-09-23 20:57:14 UTC
Post by Michel Klijmij
- Hoe vaak update je je virusscanner
Norton dat doet elke dag zoals je misschien al weet!
Norton doet het *niet* elke dag.
Post by Wilco Swolfs
Post by Michel Klijmij
- Waarom gebruik je software die het zo makkelijk maakt om besmet te
raken?
zoals????????
Outlook, bijvoorbeeld.
Post by Wilco Swolfs
Post by Michel Klijmij
[...]
Kennelijk heb je zo weinig verstand van het schoonhouden van je computer dat
iedereen die hier niet onmiddellijk hard loopt om jouw probleem op te
lossen, tot zeikerd wordt gebombardeerd of anderszins wordt afgebekt. Heb je
er wel eens aan gedacht dat het je eigen stommiteit is die heeft geleid tot
de besmetting? En zou je niet eerst eens rustig op de betreffende
antivirus-sites kijken wat je er achteraf tegen kunt doen, en hier pas
terugkomen als je werkelijk bent vastgelopen met het zoeken de oplossing (en
meld dan meteen waarom, want het blijft van een afstand gissen wat jij
allemaal uitvogelt achter je computer).

Groeten,
Tom.
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:05:51 UTC
Post by Tom
Norton doet het *niet* elke dag.
wel als ik het handmatig doe.
Post by Tom
Kennelijk heb je zo weinig verstand van het schoonhouden van je computer dat
iedereen die hier niet onmiddellijk hard loopt om jouw probleem op te
lossen, tot zeikerd wordt gebombardeerd of anderszins wordt afgebekt.
de enige die hier wordt afgezeikt ben ik geloof ik als je alle reacties
leest.

Post by Tom
[...]
dat heb ik ondertussen al lang gedaan waarom zou ik anders hier komen met
mijn vraag. heb je mijn eerste bericht niet gelezen. zag er als volgt uit:
Tom.
Auk
2003-09-24 08:11:08 UTC
On Wed, 24 Sep 2003 10:05:51 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
ik heb diverse scans uitgevoerd en er kwamen 3 virussen/wormen uit. echter
CULT
GIBE.B
SWEN
En waar staan die bestanden, of moeten we dat raden ?

Auk
Wilco Swolfs
Auk
Auk
2003-09-24 08:20:42 UTC
On Wed, 24 Sep 2003 10:20:56 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
Post by Auk
En waar staan die bestanden, of moeten we dat raden ?
C:\ RESTORE
http://www.google.nl/search?q=virus+_restore

Eerste link.

Auk
Monkey
2003-09-24 08:49:41 UTC
Wilco Swolfs wrote: after he discoverd me in the great internet forest.
Post by Wilco Swolfs
C:\ RESTORE
En wat stond er in de verwijderings instructie op de AV websites, over
de restore functie?
Tom
2003-09-24 16:21:05 UTC
Post by Wilco Swolfs
dat heb ik ondertussen al lang gedaan waarom zou ik anders hier komen met
mijn vraag.
Dan heb je het niet goed gedaan. Ik zag net aan je antwoord hoe dat komt,
maar ik heb gezien je grote mond helemáál geen zin om je dat allemaal uit te
leggen. Kijk nog eens op www.symantec.com en lees nog eens heel langzaam,
regel voor regel, wat je moet doen om die betreffende virussen weg te
krijgen. En volg die instructies dan ook nauwgezet op, omdat je hier anders
terug blijft komen met je gezeik.

En leer eens quoten: www.leerquoten.nl

Groeten,
Tom.

Michel Klijmij
2003-09-24 10:52:20 UTC
Post by Wilco Swolfs
jij bent zeker de bijdehandse van deze NG?!
Misschien. Wanneer zijn de verkiezingen?
Post by Wilco Swolfs
Post by Michel Klijmij
- Wat is de laatste keer dat je naar WindowsUpdate bent gesurft?
staat op automatisch bijwerken. en vorige week nog geen updates beschikbaar!
Dan gaat dat in ieder geval goed.
Post by Wilco Swolfs
Post by Michel Klijmij
- Hoe vaak update je je virusscanner
Norton dat doet elke dag zoals je misschien al weet!
Ik weet misschien al dat McAfee wekelijks met een nieuwe DAT-file komt.
Dan kan je dagelijks updaten, maar dat maakt weinig verschil. Volgens mij
filterde mijn McAfee al op vrijdag Swen eruit.
Post by Wilco Swolfs
Post by Michel Klijmij
- Waarom gebruik je software die het zo makkelijk maakt om besmet te
raken?
zoals????????
Outlook / Outlook Express, Windows.
Post by Wilco Swolfs
Post by Michel Klijmij
[...]
Misschien wel. Ik bedoel, als ik jou zo mag geloven zijn je OS en je
virusscanner up-to-date. Hoe kan je dan *3* wormen oplopen? Dan ben je
toch niet slim bezig? Dan loop je zomaar op van alles te klikken, toch?
Dan negeer je waarschuwingen van je systeem over de consequenties van het
openen van bijlagen, toch? Leer eerst maar eens op verantwoordelijke
manier met je PC om te gaan.
Post by Wilco Swolfs
zeikerd
Ik ben dan misschien een zeikerd, maar aangezien *mijn* e-mail een paar
dagen lang onbruikbaar was door de stupiditeit van mensen zoals *jij* denk
ik dat *ik* meer recht heb om te zeiken dan jij.

[knip oorpspronkelijke bericht, geen idee waarom dat er nog een keer moest
staan]
Wilco Swolfs
2003-09-24 14:16:48 UTC
Post by Michel Klijmij
maar aangezien *mijn* e-mail een paar
dagen lang onbruikbaar was
heb je zelf ook iets niet goed gedaan dus.
Michel Klijmij
2003-09-24 14:27:31 UTC
Post by Wilco Swolfs
Post by Michel Klijmij
maar aangezien *mijn* e-mail een paar
dagen lang onbruikbaar was
heb je zelf ook iets niet goed gedaan dus.
Mijn e-mail was een paar dagen onbruikbaar doordat allerlei sukkels besmet
raken met een virus, en mijn inbox daardoor volledig volliep. *daarom*.
Verder ben je nog steeds eigenwijs, beantwoord je de andere vragen niet en
kan je nog steeds niet quoten.
Auk
2003-09-23 21:38:10 UTC
On Tue, 23 Sep 2003 19:51:02 +0200, Michel Klijmij
Post by Michel Klijmij
Post by Wilco Swolfs
wie helpt mij die krengen eraf te halen??????
Niemand.
- Wat is de laatste keer dat je naar WindowsUpdate bent gesurft?
- Hoe vaak update je je virusscanner
- Waarom gebruik je software die het zo makkelijk maakt om besmet te
raken?
Ik gebruik zelf Windows en ik heb geen virusscanner.
Het is niet de software die het zo makkelijk maakt. Het klikvee doet
het zelf.

Auk
Remove JDBGMGR.EXE to reply
Math
2003-09-23 18:09:38 UTC
On Tue, 23 Sep 2003 19:20:17 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
[...]
Niemand ... sterker nog ... je zou een Usenetverbod moeten krijgen

Math
Verwijder IKHAATSPAM in het e-mailadres
n.n
2003-09-23 18:14:53 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
Waarom toch. Jij ben toch ook ooit aan de onderkant begonnen veronderstel
ik. Of ben jij als wizkid geboren. Dat kan natuurlijk ook :-))

n.n
Math
2003-09-23 18:43:15 UTC
Post by Math
Post by Wilco Swolfs
[...]
Yep ... maar ik ben begonnen zoals het hoort.
Volg 'n ng, kijk hoe 't er aan toe gaat en heb je 'n vraag ... haal
eerst de oude headers binnen en kijk of de vraag al eerder aan bod is
gekomen.

Math
Verwijder IKHAATSPAM in het e-mailadres
Wilco Swolfs
2003-09-23 19:21:45 UTC
Post by Math
Yep ... maar ik ben begonnen zoals het hoort.
geloof er geen reet van. als er Norton internet sec. op mijn pc draait en
elke dag een update gemaakt wordt is dat dan niet goed genoeg???
Paul van Oort
2003-09-23 21:17:11 UTC
Post by Wilco Swolfs
Post by Math
Post by Wilco Swolfs
[...]
Punt 1: www.leerquoten.nl alsjeblieft.
Punt 2: Neen, alleen je Norton updaten is niet genoeg.
Ooit gehoord van Trojans? (haalt Norton er niet uit).
Ooit gehoord van spyware? (haalt Norton er niet uit).
Oort gehoord van Windowns updates? (kan Norton niet voor je doen).
Ooit gehoord van firewalls? (Norton is geen firewall).

Kortom: als ik jou was zou ik een tijdje meelezen in deze ng (als je
tijd hebt) of even een avondje googlen (als je haast hebt) om de
voornaamste manieren om je pc te beveiligen te leren kennen.

Paul
Monkey
2003-09-23 21:22:37 UTC
Paul van Oort wrote: after he discoverd me in the great internet forest.
Post by Paul van Oort
Ooit gehoord van firewalls? (Norton is geen firewall)
Norton Internet Security 2003 van Symantec bevat volledige versies van
Norton AntiVirus en Norton Personal Firewall.

Voor de rest heb je gelijk.
Paul van Oort
2003-09-23 21:30:32 UTC
Post by Paul van Oort
Ooit gehoord van firewalls? (Norton is geen firewall)
Norton Internet Security 2003 van Symantec bevat volledige versies van
Norton AntiVirus en Norton Personal Firewall.
Voor de rest heb je gelijk.
Ik sta gecorrigeerd: Ik dacht aan dat hij NAV (Norton AntiVirus)
bedoelde.

Paul
Monkey
2003-09-23 21:40:16 UTC
Post by Paul van Oort
Ik sta gecorrigeerd: Ik dacht aan dat hij NAV (Norton AntiVirus)
bedoelde.
Maakt eigenlijk niet uit, hij heeft ze in ieder geval sinds februari
niet geupdate anders hadden Cult en Gibe geen kans gehad.
Na de besmetting met swen is het helemaal gedaan met zijn beveiliging.
Auk
2003-09-23 21:43:18 UTC
On Tue, 23 Sep 2003 23:17:11 +0200, "Paul van Oort"
Post by Paul van Oort
Post by Wilco Swolfs
elke dag een update gemaakt wordt is dat dan niet goed genoeg???
Punt 2: Neen, alleen je Norton updaten is niet genoeg.
Ik zou zeggen : het is zelfs het minst belangrijke punt.

Auk
Remove JDBGMGR.EXE to reply
Tom
2003-09-24 07:15:30 UTC
Post by Paul van Oort
[...]
En vooral punt 3: zou de vragensteller ooit hebben gehoord dat je niet als
een dolleman op een aangehangen bestand moet klikken dat de mailbox binnen
komt zeilen? Sterker nog: mails met attachments in principe wantrouwen als
de pest, tot het tegendeel is bewezen?

Groeten,
Tom.
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:09:40 UTC
Post by Tom
een dolleman op een aangehangen bestand moet klikken dat de mailbox binnen
komt zeilen?
zo dom ben ik niet hoor om een bijlage aan te klikken van onbeknede dus dat
heb ik zeker weten niet gedaan.
Tom.
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:08:03 UTC
Post by Paul van Oort
Punt 1: www.leerquoten.nl alsjeblieft.
omdat?
Post by Paul van Oort
Punt 2: Neen, alleen je Norton updaten is niet genoeg.
Ooit gehoord van Trojans? (haalt Norton er niet uit).
nee maar daar heb ik ook al allerlei software voor geprobeerd (cleaner enz).
Post by Paul van Oort
Ooit gehoord van spyware? (haalt Norton er niet uit).
AD- AWARE 6 wel.
Post by Paul van Oort
Oort gehoord van Windowns updates? (kan Norton niet voor je doen).
doe ik regelmatig en er is nix beschikbaar.
Post by Paul van Oort
Ooit gehoord van firewalls? (Norton is geen firewall).
norton internet security wel!
Post by Paul van Oort
Post by Wilco Swolfs
Post by Math
Post by Wilco Swolfs
Post by Math
Post by n.n
Post by Wilco Swolfs
Post by Wilco Swolfs
Post by Wilco Swolfs
Post by Math
eerst de oude headers binnen en kijk of de vraag al eerder aan bod
is
Post by Wilco Swolfs
gekomen.
Paul
Wild Chocolate
2003-09-24 09:52:56 UTC
Post by Paul van Oort
Punt 1: www.leerquoten.nl alsjeblieft.
idd, was hard nodig. Heb iniddels eea weggeknipt om het nog leesbaar
te houden 8-)
Post by Paul van Oort
Punt 2: Neen, alleen je Norton updaten is niet genoeg.
Ooit gehoord van Trojans? (haalt Norton er niet uit).
Er staat anders een behoorlijke lijst met Trojans in de viruslijst van
NAV / NIS. Is dat alleen ter informatie, doet hij daar niets tegen?
Post by Paul van Oort
Ooit gehoord van spyware? (haalt Norton er niet uit).
Oort gehoord van Windowns updates? (kan Norton niet voor je doen).
Mooie typo, alleen gezien de afstand w>n en n>s, krijg ik de indruk
dat 'ie niet per ongeluk was ;-)
--
Groet,

Remco

change dot-invalid to dot-nl on reply
Michel Klijmij
2003-09-24 10:55:21 UTC
Post by Wilco Swolfs
als er Norton internet sec. op mijn pc draait en
elke dag een update gemaakt wordt is dat dan niet goed genoeg???
Nee. Ook *dan* moet je oppassen met het openen van e-mails, windows
updaten, een goede firewall draaien, oppassen met het openen van
attachment en oppassen. Virusmakers sturen niet gelijk een mailtje naar
Norton hoe hun virus geblokkeerd moet worden. Dus als ie binnenkomt voor
je hebt geupdate ben je alsnog de l*l.

Oh ja, en je moet oppassen met het openen van e-mails. En oppassen met het
openen van attachment. *Ook* van bekenden. En je moet *oppassen* met het
openen van e-mails. En van attachments.

Duidelijk?

En als je toch aan het leren bent: www.leerquoten.nl .
chefke
2003-09-24 12:44:52 UTC
On Tue, 23 Sep 2003 21:21:45 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
Post by Math
Yep ... maar ik ben begonnen zoals het hoort.
geloof er geen reet van. als er Norton internet sec. op mijn pc draait en
elke dag een update gemaakt wordt is dat dan niet goed genoeg???
Je blijft een eigenwijs persoon, jaren geleden ben ik begonnen met het
meelurken van deze groep en ook ik ben geen wonderkind maar een oude
man van 61 die de waardevolle adviezen van deze ng ter harte heeft
genomen. Resultaat: al 6 jaar geen last meer van virussen/wormen etc.
Ik zou zeggen ga eens aan het werk en verwijder die krengen VOORDAT je
ook nog maar ÉÉN stap op het net zet.

Met vriendelijke groeten,
Gerard Massalt
www.l-escargot.nl
info apestaartje l-escargot punt enel
Math
2003-09-24 15:49:23 UTC
Post by Wilco Swolfs
Post by Math
[...]
*Applaus*

Math
--
Julian Sas for president http://www.juliansas.com

Verwijder IKHAATSPAM in het e-mailadres
n.n
2003-09-23 19:55:08 UTC
Post by Math
Post by Math
Post by Wilco Swolfs
[...]
Waar. Maar sommigen zien zelfs dat over het hoofd. Gebeurd mij overigens ook
nog wel eens.

n.n
Post by Math
Math
Verwijder IKHAATSPAM in het e-mailadres
Wilco Swolfs
2003-09-23 19:20:30 UTC
Post by n.n
Waarom toch. Jij ben toch ook ooit aan de onderkant begonnen veronderstel
ik. Of ben jij als wizkid geboren. Dat kan natuurlijk ook :-))
kijk das nog eens een leuk antwoord. kennelijk zijn ze verwekt tijdens een
potje cybersex en weten zij wel alles van computers, leuk voor hun.
je vraagd om hulp maar ja das nogal moeilijk voor ze.
n.n
Math
2003-09-23 19:24:21 UTC
Post by Math
Post by Wilco Swolfs
[...]
Al droog achter je oren knul?

Math

Wilco Swolfs
Auk
2003-09-23 21:48:34 UTC
Post by Wilco Swolfs
Post by n.n
[...]
Dat klopt. Ik merk dat aan de veranderende houding in deze nieuwsgroep
- en ook aan mezelf.

Ik denk dat veel mensen het gewoonweg spuugzat beginnen te worden, als
iemand voor de ZOVEELSTE keer hier komt zeuren omdat hij door een
doodsimpel virus besmet is geraakt, terwijl dat heel erg makkelijk te
voorkomen was geweest.

Jullie klakkeloze klikkers bezorgen anderen buitengewoon veel overlast
- en dat leidt tot iets wat ik nog nooit eerder heb gezien :

[quote]
Datum melding: Tuesday 23 September 2003
Begintijd probleem: 22 september des avonds
Geschatte tijd om het probleem te verhelpen: onbekend
Mede door het email virus Sven worden de xs4all mailservers extreem
zwaar belast. Daardoor kan het voorkomen dat mail vertraagd wordt
afgeleverd, en dat klanten moeite kunnen hebben met het ophalen of
afleveren van mail. Onze technici werken hard aan een structurele
oplossing. Excuses voor het ongemak
[unquote]

Het begint zo langzamerhand nogal te irriteren.

Auk
Remove JDBGMGR.EXE to reply
christinA eijkhout
2003-09-23 21:50:19 UTC
nl.comp.virus,Tue, 23 Sep 2003 21:48:34 GMT,
Post by Wilco Swolfs
Post by n.n
[...]
Ik ook. Zo gek is dat niet eens.
--
christinA
E dice
reply hamstermumkeatxs4all.nl
seven
2003-09-24 12:20:38 UTC
"christinA eijkhout" schreef ;
Post by christinA eijkhout
Post by Auk
Post by Wilco Swolfs
Post by n.n
[...]
bedoel je ;
"Ik ook *DUS* zo gek is dat niet eens..." ? ;-)

gr. sven

christinA eijkhout
2003-09-24 12:30:48 UTC
nl.comp.virus,Wed, 24 Sep 2003 12:20:38 GMT, "seven"
Post by christinA eijkhout
Post by Auk
Post by Wilco Swolfs
Post by n.n
[...]
Nee, wat er staat.
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:11:09 UTC
Post by Math
Post by Auk
[...]

als ik de zoveelste ben zal er een hele simpele oplossing zijn. waarom wordt
die dan niet gewoon gegeven?
Remove JDBGMGR.EXE to reply
Auk
2003-09-24 08:09:20 UTC
On Wed, 24 Sep 2003 10:11:09 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Auk
Post by Auk
[...]
Als je de zoveelste bent, dan zal die simpele oplossing vast wel
makkelijk te vinden zijn. Waarom ben je te besodemieterd om zelf even
te zoeken ?

Auk
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:21:41 UTC
Post by Auk
makkelijk te vinden zijn. Waarom ben je te besodemieterd om zelf even
te zoeken ?
ik zoek me al een week de pestpokke op het net.
Auk
Monkey
2003-09-24 08:54:52 UTC
Post by Wilco Swolfs
als ik de zoveelste ben zal er een hele simpele oplossing zijn. waarom wordt
die dan niet gewoon gegeven?
Die is allang gegeven maar jij weigert gewoon de instructies op te
volgen.... heb je ze overgens wel gelezen?
Auk
2003-09-24 09:18:05 UTC
Post by Wilco Swolfs
als ik de zoveelste ben zal er een hele simpele oplossing zijn. waarom wordt
die dan niet gewoon gegeven?
Die is allang gegeven
Volgens mij inmiddels al een keer of vier.

Auk
Wilco Swolfs
2003-09-23 19:19:12 UTC
Post by Math
Niemand ... sterker nog ... je zou een Usenetverbod moeten krijgen
ook de smartass hier cker
Math
2003-09-23 19:21:45 UTC
Post by Math
Post by Wilco Swolfs
[...]
Yep

Math

P.S.: www.leerquoten.nl

Wilco Swolfs
2003-09-23 19:31:18 UTC
Post by Math
Yep
zie nog geen oplossing. zal even een opsomming geven van de scanners die ik
heb gebruikt.
Norton (online en ofline)
AD-AWARE 6 PRO
MC afee online
trend micro online
en geen van alle krijgt ze eraf. als je zo slim bent zeg mij dan maar hoe ik
die wormen uit mijn pc krijg. met name die GIBE.B worm
Math
2003-09-23 19:35:19 UTC
Koop Computeridee sukkel

*Ploink*

Math

P.S.: http://www.leerquoten.nl

christinA eijkhout
2003-09-23 19:45:08 UTC
nl.comp.virus,Tue, 23 Sep 2003 21:31:18 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
die wormen uit mijn pc krijg. met name die GIBE.B worm
http://virusalert.nl/?show=virus&id=440

Heel belangrijk is dat je windows update doet.
En je register aanpast.
Mirella
2003-09-23 19:56:56 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
waar staan ze precies en wat voor waarschuwing krijg je als je ze
probeert te verwijderen? Bij mij stond er iets in een beschermd
gedeelte. Dat kon ik even 'uitzetten', die dingen verwijderen en
vervolgens weer 'aanzetten'. Misschien is het net zoiets.

Overigens kan ik ook Stinger aanbevelen voor het opsporen en verwijderen
van een aantal virussen. Het is een gratis programma'tje.

groetjes,
Mirella :)
Your gate to Pearl Jam: http://pearljam.start4all.com <-- just one click away
Wilco Swolfs
Mirella
2003-09-24 10:53:58 UTC
On Wed, 24 Sep 2003 10:12:04 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
heb stinger geprobeerd maar geen resultaat.
De beveiliging uitzetten van die _Restore folder hielp bij mij. Toen
waren de bestandjes te verwijderen en daarna heb ik het weer aangezet.
Een link naar instructies staat hier:

http://download.nai.com/products/mcafee-avert/SystemHelpDocs/DisableSysRestore.htm
(met dank aan Auk een paar draadjes geleden)

groetjes,
Mirella :)
Your gate to Pearl Jam: http://pearljam.start4all.com <-- just one click away
Auk
2003-09-24 11:06:13 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
En da's de zesde (zevende?) keer dat Wilco hetzelfde antwoord krijgt.

Zou 't 'm nu gaan lukken ?

Auk
Mirella
2003-09-24 11:18:58 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
Dat is het mooie van een nieuwsgroep als deze: die heeft eindeloos
geduld ;)
Post by Auk
Zou 't 'm nu gaan lukken ?
Ik denk het wel.

groetjes,
Mirella :) (altijd positief blijven, dat helpt)
Your gate to Pearl Jam: http://pearljam.start4all.com <-- just one click away
seven
2003-09-24 12:20:38 UTC
"Mirella" schreef ;
Post by Mirella
(altijd positief blijven, dat helpt)
precies

die zin steekt oogverblindend af tegen (bijna) al het
andere behang in deze thread...

gr. sven

Auk
2003-09-24 13:04:47 UTC
Post by seven
"Mirella" schreef ;
Post by Mirella
(altijd positief blijven, dat helpt)
precies
die zin steekt oogverblindend af tegen (bijna) al het
andere behang in deze thread...
Helemaal waar - juist doordat de rest nogal negatief is, steekt deze
positieve zin er zo mooi uit.

Ik zal Mirella helpen door negatief te blijven.

Virussen zijn er al een tijdje. De kranten staan er regelmatig vol
van, als d'r weer een nieuwe uitbraak van 't een of andere
open-mij-en-besmet-jezelf-virus is. Ik kan me niet voorstellen dat er
mensen zijn die NIET weten dat er virussen - en hackers - zijn.

Ik heb steeds minder zin om elke kluns, die helemaal zelf een
onbenullig virus binnenhaalt, steeds weer even vriendelijk te woord te
staan.

Mensen die computers kopen, weten binnen no time waar ze warez kunnen
halen. Hebben binnen een week een collectie van minstens 700 MP3'tjes.
Achterhalen met een noodgang hoe je codecs moet downloaden en
installeren om DIVX bestanden af kunnen te spelen. Leren zonder
probleem hoe je CD's inbouwt, drivers installeert, en CD's kopieert.

Maar even nadenken over beveiliging, of zelf even wat onderzoek doen -
naar alombekende virussen en wijdverspreide oplossingen daartegen -
nee, da's nou net even te moeilijk.

Als je dan hier op hoge poten een oplossing komt eisen, zonder zelf
fatsoenlijk relevante informatie te geven - of zelfs maar de
instructies op te volgen - dan kun je wat mij betreft echt niet
rekenen op een vriendelijk antwoord.

Auk
Remove JDBGMGR.EXE to reply
Monkey
2003-09-24 11:19:02 UTC
Auk wrote: after he discoverd me in the great internet forest.
Post by Auk
En da's de zesde (zevende?) keer dat Wilco hetzelfde antwoord krijgt.
Zou 't 'm nu gaan lukken ?
Gokje wagen?

nee...
Monkey
2003-09-23 20:16:02 UTC
Post by Wilco Swolfs
als je zo slim bent zeg mij dan maar hoe ik
die wormen uit mijn pc krijg. met name die GIBE.B worm
bron: http://www.virusalert.nl
***@MM

1. Verwijder het virus met een online scanner
http://www.virusscan.nl.nu/

2. Indien Windows niet meer naar behoren functioneert. Start uw systeem
dan op via een orginele opstartdiskette. Ga vervolgens naar stap 1.

3. Controleer hierna uw systeem op nog aanwezige bestanden en registry-
regels voor zover nog aanwezig: verwijder deze handmatig.
Wild Chocolate
2003-09-24 09:59:12 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
10 tegen 1 dat die virussen in z'n system-restore zitten.

Mocht dat het geval zijn, Wilco:

Als die virussen voorkomen in een map die restore heet, dan kun je met
google opzoeken hoe je dit oplost. Ook is deze vraag met regelmaat
beantwoord in deze nieuwsgroep. Mocht dat dus het geval zijn, kun je
dus met terugwerkende kracht je huiswerk gaan doen :-)

Auk
2003-09-24 10:06:06 UTC
Post by Wilco Swolfs
als je zo slim bent zeg mij dan maar hoe ik
10 tegen 1 dat die virussen in z'n system-restore zitten.
Klopt. Het antwoord was al gepost. Inmiddels al 5x.

Auk
Wild Chocolate
2003-09-24 11:14:32 UTC
Post by Wilco Swolfs
als je zo slim bent zeg mij dan maar hoe ik
10 tegen 1 dat die virussen in z'n system-restore zitten.
Klopt. Het antwoord was al gepost. Inmiddels al 5x.
Auk
Sorry, zat niet op te letten, had mijn berichten een paar uur voordat
ik dit postte opgehaald, tussendoor nog ff zitten surfen enzo. Normaal
post ik dan pas als ik de nieuwsgroep weer gerefreshed heb. Misschien
moet ik in het vervolg mijn berichten maar groep voor groep ophalen...

n.n
2003-09-23 18:16:12 UTC
Post by Wilco Swolfs
[...]
G naar http://vil.nai.com/vil/default.asp Daar vind je alle info over wat de
virussen doen en hoe je ze verwijdert.

n.n
Math
2003-09-23 18:37:33 UTC
Post by n.n
Post by Wilco Swolfs
[...]
Haal de headers van ncv binnen, zoek en zie dat het onderwerp al tig
keer ter sprake is gekomen.

Math
Verwijder IKHAATSPAM in het e-mailadres
Wilco Swolfs
2003-09-23 19:22:55 UTC
Post by Math
Haal de headers van ncv binnen, zoek en zie dat het onderwerp al tig
keer ter sprake is gekomen.
zijn toch vrij recente wormen als ik het goed begrijp

en heb nog geen zinnig antwoord gezien of gehoord.
Math
2003-09-23 19:28:35 UTC
On Tue, 23 Sep 2003 21:22:55 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
Post by Math
Haal de headers van ncv binnen, zoek en zie dat het onderwerp al tig
keer ter sprake is gekomen.
zijn toch vrij recente wormen als ik het goed begrijp
en heb nog geen zinnig antwoord gezien of gehoord.
Niet genoeg uit je luie ogen gekeken zeker

Math

Monkey
2003-09-23 20:17:22 UTC
Post by Wilco Swolfs
zijn toch vrij recente wormen als ik het goed begrijp
proest....

Naam: ***@MM
Type: Internet Worm
Datum: 25 februari 2003

Naam: ***@mm
Type: Internet Worm
Datum: 16 maart 2003
Wilco Swolfs
Datum: 25 februari 2003
Type: Internet Worm
Datum: 16 maart 2003
Monkey
2003-09-24 08:55:43 UTC
Wilco Swolfs wrote: after he discoverd me in the great internet forest.
Post by Wilco Swolfs
SWEN staat er niet bij!
Dat is ook de enigste nieuwe
Bold=Beautiful
2003-09-24 04:55:47 UTC
Post by Wilco Swolfs
en heb nog geen zinnig antwoord gezien of gehoord.
Beter lezen...
En kijk eens wat christinA eijkhout heeft geantwoord wat GIBE betreft.
Je mag trouwens al blij zijn dat er nog iemand antwoord... de manier waarop
jij iedereen behandelt, dzeesus...
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:14:30 UTC
Post by Bold=Beautiful
Je mag trouwens al blij zijn dat er nog iemand antwoord... de manier waarop
jij iedereen behandelt,
PARDON! vanaf de eerste rectie tot nu toe zaten er 2 bruibare bij de rest is
afbekkerij omdat ik zo dom zou zijn een bijlage aangklikt te hebben. dus
blij dat ik hulp krijg? valt wel mee he.
Auk
2003-09-24 08:12:58 UTC
Post by Bold=Beautiful
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Je hebt RECHT op een snel en duidelijk
antwoord. Zou je echter dan wel eerst nog even je contributie willen
overmaken ? Vermeld ook even je lidnummer, en welk type abonnement je
hebt.

Auk
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:26:01 UTC
sorry vergeten te melden.
GOLD MEMBER nr: 380n450ccQ
contribute is overgemaakt per girotel.
Auk
Auk

Auk
Peter Smulders
2003-09-24 08:07:54 UTC
Post by Wilco Swolfs
en heb nog geen zinnig antwoord gezien of gehoord.
Ik bewonder het geduld van sommige posters in deze nieuwsgroep die hun
best doen te raden wat er op jouw systeem aan de hand is en met
allerlei adviezen komen, die jij vervolgens als niet zinnig terzijde
schuift.
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:24:47 UTC
Post by Peter Smulders
[...]
ik geef aan welke virussen ik heb (3) in mijn 1e post. aangezien iedereen
die reageerd het beter weet dan mij zullen ze ook begrijpen waar ze zich
ophouden in mijn pc. heb al aangegeven dat ik DIVERSE scan heb uitgevoerd.
maw van alle grote bedrijven (norton, mc afee enz).
tis meer mijn geduld die op de proef gesteld wordt.
als iemand mij gewoon verteld wat ik er aan kan doen ben ik klaar. scheelt
een hoop internet overlast, toch?
schuift.
Mirella
2003-09-24 10:51:59 UTC
On Wed, 24 Sep 2003 10:24:47 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
Post by Peter Smulders
[...]
Ik heb het geprobeerd, maar mijn berichtje is zeker verloren gegaan in
al dat geruzie hier ;).

groetjes,
Mirella :)
Your gate to Pearl Jam: http://pearljam.start4all.com <-- just one click away
seven
2003-09-24 12:20:38 UTC
"Peter Smulders' schreef ;
Wilco Swolfs schreef ;
Post by Wilco Swolfs
[...]
doneren mag
de clubkas staat links achterin de ng... ;-)

gr. sven

MartinV
2003-09-23 20:20:55 UTC
Op Tue, 23 Sep 2003 19:20:17 +0200 schreef "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
[...]
Je vermeld niet WAAROM je de virussen niet kunt verwijderen.
Geeft de virusscanner een bepaalde melding?

Je zou eens kunnen proberen om de besmette bestanden te noteren
vervolgens de virusscanner ff uit te zetten en daarna de genoteerde
bestanden handmatig te verwijderen.
Daarna opnieuw scannen en dan genieten van het resuktaat :-)
Monkey
2003-09-23 20:24:34 UTC
MartinV wrote: after he discoverd me in the great internet forest.
Post by MartinV
Je vermeld niet WAAROM je de virussen niet kunt verwijderen.
Geeft de virusscanner een bepaalde melding?
Virusscanner, firewall en nog meer, zijn buiten werking,
Zie beschrijving van Swen.
MartinV
Aha, ik moet zelf opzoek?
Monkey
2003-09-23 21:18:02 UTC
MartinV wrote: after he discoverd me in the great internet forest.
Post by MartinV
Aha, ik moet zelf opzoek?
Zo moeilijk is dat niet te vinden, bij elke grote AV firma is die
beschrijving vrij simpel te vinden.

Maar goed, hierbij een url van een onbekende. ;)
http://users.pandora.be/lobika/Virus/2003_09/558.htm
MartinV
2003-09-23 21:27:47 UTC
Post by MartinV
Aha, ik moet zelf opzoek?
Zo moeilijk is dat niet te vinden, bij elke grote AV firma is die
beschrijving vrij simpel te vinden.
Maar goed, hierbij een url van een onbekende. ;)
De geachte poster gaf aan dat na diverse scans de virussen niet
verwijderd konden worden, ............. ik ga er maar van uit dat ie
het verwijderen met een geupdate viruscanner ook heeft geprobeerd.
Mogelijke oplossing zou kunnen zijn om die dus ff uit te zetten en
handmatig te verwijderen.
Verder heb ik geen interesse om ook nog 's de werking van dat virus te
weten om met deze oplossing te komen.
Monkey
2003-09-23 21:35:22 UTC
Post by MartinV
ik ga er maar van uit dat ie
het verwijderen met een geupdate viruscanner ook heeft geprobeerd.
Dat zal niet werken, Swen schakelt alles uit.
Post by MartinV
Mogelijke oplossing zou kunnen zijn om die dus ff uit te zetten en
handmatig te verwijderen.
Ook dat is mogenlijk, simpeler zou zijn om de Rescue Disk van Central
Command te gebruiken.

http://www.centralcommand.com
Wilco Swolfs
2003-09-24 08:16:09 UTC
hij geeft aan dat ze momenteel in gebruik zijn en daarom niet kan
verwijderen. dezelfde melding krijg ik bij online scannen. handmatig
verwijderen lukt me niet.
er schijnt er 1 te staan in C:\restore ik zou niet weten hoe ik daar in
kom.
Auk
2003-09-24 08:16:53 UTC
On Wed, 24 Sep 2003 10:16:09 +0200, "Wilco Swolfs"
Post by Wilco Swolfs
[...]
Moeilijk he, dat zoeken.

Je hebt het over een virus, en over restore. Googlen op "virus" en
"restore" levert een lijstje links op.

Het antwoord op je vraag staat er bij.

Auk
seven
2003-09-24 12:20:38 UTC
"Wilco Swolfs" schreef ;
Post by Wilco Swolfs
[...]
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001012513122239

http://vil.nai.com/vil/SystemHelpDocs/DisableSysRestore.htm

voor alle zekerheid nog even, want ik heb WinMe
heel weinig voor mijn kiezen gekregen ;

je hoeft in WinMe niet in te loggen als 'adminstrator'
om sysrestore uit te schakelen ?

gr. sven

Auk

Remove JDBGMGR.EXE to reply
Mirella
2003-09-24 13:09:00 UTC
Post by seven
"Wilco Swolfs" schreef ;
Post by Wilco Swolfs
[...]
nee. klopt.

groetjes,
Mirella :)
Your gate to Pearl Jam: http://pearljam.start4all.com <-- just one click away
Jos
2003-09-24 13:33:24 UTC
Ik krijg de indruk dat Wilco ons zit te sarren. Hij heeft helemaal geen
virus. Zonde van de tijd dus.

Verder maar negeren.

Jos
christinA eijkhout
2003-09-24 13:43:43 UTC
nl.comp.virus,Wed, 24 Sep 2003 15:33:24 +0200, "Jos"
Post by Jos
Ik krijg de indruk dat Wilco ons zit te sarren. Hij heeft helemaal geen
virus. Zonde van de tijd dus.
Verder maar negeren.
Kheb ff gegoocheld.
http://tinyurl.com/ohug